zondag 28 april 2013

De vliegreis en aankomst

En dan is het eindelijk zaterdag, en wel de zaterdag dat onze WDW vakantie begint! Om 6 uur in de ochtend stonden we allemaal klaar voor de taxi. Behalve de taxi dan, die kwam ongeveer 20 minuten later. Gelukkig waren we netjes op tijd op Schiphol. Bij de KLM zuilen scanden wij ons paspoort om een boardingpas te verkrijgen. De zuilen herkende Marianne niet en daarna moesten we 1 voor 1 de andere passagiers proberen toe te voegen en daar werd de zuil ook heel sloom van en uiteindelijk raakte die helemaal in de war. Met behulp van een aardige medewerkster en een nieuwe zuil zijn we iets later dan toch allemaal voorzien van een boardingpas.
Na de paspoortcontrole kopen we nog wat tijdschriften en drinken een kopje koffie (of thee, of fristi of chocomelk).

Het is dan al snel tijd om te gaan boarden voor onze eerste vlucht naar Dublin. De vlucht verloopt goed en in Dublin gaan we op weg naar de balie voor onze volgende boardingpas omdat we die op Schiphol niet konden krijgen.

Er zijn nog meer mensen die doorvliegen naar Orlando. Om precies te zijn 93!
Als we aan de beurt zijn liggen de boardingpassen al klaar behalve die voor Margriet. Wat blijkt, haar ESTA is er niet! Wel ingevuld en bewijs van betaling maar geen bewijs van goedkeuring gehad. De mevrouw van Aer Lingus is heel aardig en probeert uit te zoeken wat er aan de hand is. Ze vermoedt dat er op de aanvraag een letter “o” is ingevuld i.p.v. het getal “0” bij het paspoortnummer. We moeten een nieuwe aanvraag doen. De Ipad wordt gepakt en in zo’n 5 minuten is de nieuwe ESTA weer aangevraagd en ook weer betaald. We mogen nu allemaal door!

Omdat er best wat mensen naar de US gaan is het zelfs in Dublin druk bij de immigrations. We moeten gewoon in de rij staan. Maar dat is minder erg nu we nog vers zijn en nog niet een lange vliegreis achter de rug hebben. Ook hier krijgen we allen toestemming Amerika in te gaan. We moeten dan nog even wachten voordat we het vliegtuig in mogen. Het is waarschijnlijk de kindervlucht van Aer Lingus want het krioelt echt van de kinderen.

Van de kids (zowel die van ons als de andere) hebben we geen last gehad. Er waren er een paar die veel gehuild hebben maar het zal wel aan mijn beroep liggen, daar heb ik geen last van. Als ze huilen, doen ze het tenminste en scoren ze weer 2 van de 10 punten van de Apgar score. Wel een tip voor vliegen met kinderen: neem iets te spelen mee. Voor je 2 jarig wat agressief aangelegd kind kan je dan een plastic gereedschapset meenemen. Maar dan wel de hamer er uit halen. En als je dat vergeten bent dan blijf je gewoon stoïcijns naar je schermpje voor je kijken terwijl je 2 jarige de stoel voor zich bewerkt met de hamer.
De vlucht verliep verder prima maar het blijft toch een hele zit. Iets voor de verwachte aankomsttijd kwamen we in Orlando aan.

Vanuit het vliegtuig liepen we naar de shuttle die ons naar de bagageband bracht. Dat ze dat nog niet zo effectief kunnen op MCO blijkt als we 45 minuten later nog geen koffers hebben. Volgens mij heeft het een uur geduurd voordat alle koffers er waren.

Bepakt en bezakt lopen we naar Disney’s Magical Express. We krijgen onze plaatsbewijzen en mogen in rij 5 gaan staan.

Er staan veel Mears bussen maar we hopen dat wij in een echte Disney bus mogen. En ja hoor, die staat voor ons klaar.

Hij zit al behoorlijk vol dus als er nog een paar mensen na ons ingestapt zijn, is de bus vol en kan er gas gegeven worden. Deze rit gaat lekker snel met de afleiding van een filmpje dat ons voorbereid op wat er komen gaat. De tweede bus-stop is voor ons: Art of Animation Resort. Het ziet er super uit en de kinderen zijn gelijk wakker en klaar om te zwemmen. Eerst inchecken en onze kamers opzoeken.

We hebben 3 kamers naast elkaar op de begaande grond. 2 kamers zijn verbonden met een tussendeur. Deze kamers worden bezet door Hen, Margriet, Monique en de kinderen (opa, oma, tante mo en kids). De andere kamer is voor Marianne en Stefan (mama en gewoon “Stefan”). Maura en Robin hebben direct hun badkleding aangetrokken en willen een duik gaan nemen.

Terwijl zij dat doen, schaffen de volwassen een souvernir mug aan en drinken wat bij de pool. Als de waterratten uitgezwommen zijn, lopen we terug naar de kamers en gaan de mannen een pizza halen. Daar smullen we van op bed!

En dan is het tijd om heerlijk te gaan slapen. Morgen gaan we naar Animal Kingdom.

1. Een goed begin is het halve werk dus dat gaat helemaal goed komen bij jullie!! Geniet en ik lees lekker mee.
    Have Fun!!

2. Mooi dat jullie goede reis gehad hebben, fijne vakantie!

3. Een lekker rustige reis,nu maar optimaal genieten!

4. Ziet er geweldig uit he ! Dat is disney he geweldig geregeld en alles is er piekfijn .

5. Jullie zijn er, heerlijk! en wat een geweldig bed voor de kids!